Monday 4 May 2015

Bagaimana Kita Nak Menjaga Dalaman Kita Secara Tidak Langsung Luaran Turut Terjaga?





1. Dgn mngamalkan pemakanan yang sihat.

·                     Pengmbilan makanan yang sihat serlahkan tubuh yang sihat, otak pun cerdas jadi luaran kita juga secara tidak langsung mempamerkan keterampilan yang boleh mempengaruhi persekitaran.

2. Pengmbilan air yang cukup.

·                     Minumlah air 2 liter atau lebih setiap hari, membantu penghadaman & Mencegah jangkitan kencing, sekiranya anda seorang ibu menyusu wajib minum 3 liter atau lebih. 

3. Bersenam at least 30 minit 1 hari.

·                     Utk permulaan anda boleh buat selang seli atau pun, curi masa seketika utk bersenam ringan. 1 permulaan yang baik bukan?

4. Sentiase berfikiran positif.

·                     Pemikiran kita mempengaruhi tindakan kita, kalau fikir baik maka baiklah perbuatan kita & sebaliknya. Berfikiran negatif akan membawa kepada masalah kemurungan yang boleh menjejaskan emosi & kesihatan.

4. Kuasai Minda Separa Sedar dengan mengawal Minda Sedar


5. Tidur dengan cukup.

·                      Tidur dengan cukup dan bangun awal pagi serta elakkan tidur di siang hari dengan tempoh yang lama. 


6. Pengambilan supplemen.


·                     Pengambilan suplemen boleh membantu anda dengan lebih berkesan & menyeluruh dalam menjaga kesihatan dalaman & luaran. 

No comments:

Post a Comment